Patrycja Antoniak-Tęskna jest doktorem nauk prawnych, mediatorem i certyfikowanym coachem oraz autorką licznych publikacji naukowych, m. in. autorką Komentarza do ustawy o muzeach i współautorską Komentarza do ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (oba wydane przez Wolters Kluwer Polska i dostępne w systemie LEX). Przygotowuje rozprawę habilitacyjną z zakresu praw autorskich do dokumentacji projektowej.
Od ponad 12 lat wspiera inwestorów, pracownie architektoniczne i biura inżynierskie w przygotowaniu i realizacji inwestycji budowlanych, w tym dużych zamówień publicznych, w Warszawie i na terenie całego kraju. Specjalistka w zakresie prawa administracyjnego materialnego i procedury administracyjnej oraz umów o prace projektowe. Posiada duże doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz podmiotów prywatnych i publicznych.
Gdy nie pracuje jako prawnik i nie pisze, realizuje trzecią ze swoich zawodowych pasji, wspierając coachingowo osoby z branży budowlanej zastanawiające się nad zmianą pracy lub pragnące otworzyć albo rozwinąć własny biznes. Ma męża i córeczkę.
Języki: polski i angielski
WYKSZTAŁCENIE:
2017 - Akademia PwC - uzyskanie certyfikatu coacha (Business Coaching Diploma)
2015 Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej - uzyskanie tytułu Mediatora
2011 Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie - wpis na listę adwokatów
2010 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych
(Instytucjonalne formy współpracy transgranicznej w systemie prawnym UE)
2004-2007 Uniwersytet Warszawski - Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych
prawo, historia (magister prawa)
DOŚWIADCZENIE:
od maja 2010 - praktyka indywidualna
2007-2014 - Elżanowski, Cherka & Wąsowski Kancelaria Prawna Sp. k.
Ostatnie zajmowane stanowisko: Partner, Szef Praktyki Procesu Inwestycyjnego i Ochrony Środowiska i Praktyki Prawa Ochrony Dziedzictwa Narodowego
Norbert Sawicki jest niemieckim adwokatem (Rechtsanwalt). W kancelarii jest partnerem odpowiedzialnym za niemieckojęzycznych klientów i klientów z branży budowlanej. Od ponad 15 lat doradza firmom w prawie gospodarczym. Specjalizuje się w doradztwie przy: inwestycjach budowlanych, rozwiązywaniu sporów i claim-management zarówno dla inwestorów, architektów jak i wykonawców. Przez 5 lat wykładał prawo niemieckie na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Lingwistyki Stosowanej, Szkoła Prawa Niemieckiego).
Doradza również przy sporach i procesach gospodarczych. Przez kilka lat pełnił funkcję Dyrektora Działu Prawnego w jednej z największych firm budowlanych w Polsce – EIFFAGE Budownictwo Mitex S.A. Ze względu na swoje wykształcenie prawniczo-ekonomiczne pełnił funkcję Interim-Managera zarządu szwajcarskiego funduszu inwestycyjnego przy przejęciu zakładu produkcyjnego przez Produs Retail Technology sp. z o.o. oraz przygotowywał inwestycję green field w Specjalnej Strefie Ekonomicznej a także przeniesienie części produkcji zakładu niemieckiego do Polski. Doradza polskim podmiotom gospodarczym przy wejściu na rynek niemiecki.
Języki: polski, niemiecki, angielski
WYKSZTAŁCENIE:
Od 2016 - University of Oxford, Certificate of Higher Education (history) – studies
2006-2007 - Szkoła Główna Handlowa: podyplomowe studia Wycena spółek handlowych
2001-2002 - Ruhr-Universität Bochum (Niemcy): dodatkowe studia Business English Studies
1999-2001 - Universität Bonn (Niemcy): studia prawnicze zakończone zdaniem pierwszego egzaminu państwowego
1998-1999 - Universität Wien (Austria): stypendium w ramach wymiany studentów zagranicznych
1995-1998 - Universität Bayreuth (Niemcy): studia prawnicze z dodatkowym programem ekonomii dla prawników
DOŚWIADCZENIE:
Od 2009 - wspólnik w RMS Mianowski Sawicki spółka komandytowa
Od 2005 - Doradca, a od 2006 r. Dyrektor Działu Prawnego EIFFAGE Budownictwo Mitex S.A. (EIFFAGE Group)
2005 - Członek zarządu Produs Retail Technology sp. z o.o. w Koszalinie oraz Doradca w Siegel GmbH & Co. KG
2004 - Prawnik w firmie Beiten Burkhardt K. Rastawicki sp. k.
Jakub Mianowski jest adwokatem i od 10 lat wspólnikiem w kancelarii adwokackiej RMS Mianowski Sawicki sp.k. Współpracuje od 2004 roku z firmami z branży budowlanej, głównie z podmiotami z udziałem kapitału francuskiego, hiszpańskiego oraz portugalskiego. Dzięki możliwości uczestniczenia we wszystkich etapach procesu budowlanego u boku doświadczonych wykonawców budowlanych, inwestorów oraz architektów posiada dużą wiedzę z zakresu prawa budowlanego oraz gospodarczego. Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych przed sądami wszystkich instancji. Reprezentował zarówno inwestorów, jak również wykonawców, w największych sporach sądowych w Polsce.
Pracował przy realizacji takich inwestycji jak budowa i przebudowa hoteli z grupy Accord oraz Hilton w Warszawie, budowie dróg krajowych i autostrad, budowie obwodnic miast Hrebenne i Grudziądz, budowie stadionów w Warszawie, Wrocławiu oraz Białymstoku, budowie centr handlowych w Warszawie, Wrocławiu, Pabianicach i Katowicach. Doradzał podmiotom polskim, prowadzącym działalność na terenie Francji.
Języki: polski, angielski, francuski
WYKSZTAŁCENIE:
Od 2007 - Warszawska Izba Adwokacka
2017-2018 - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: podyplomowe studia podatkowe
2005-2008 - Université de Poitiers (Francja): studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji
2002-2007 - Uniwersytet Warszawski: studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji
DOŚWIADCZENIE:
od 2009 - wspólnik w RMS Mianowski Sawicki sp.k.
2007-2009 - dyrektor działu prawnego TEODORO GOMES ALHO S.A. w Polsce
2005-2007 - prawnik w dziale prawnym EIFFAGE Budownictwo Mitex S.A.
Konrad Molenda jest prawnikiem i specjalizuje się w prawie zobowiązań, ze szczególnym naciskiem na sprawy związane z dochodzeniem, wyceną i obrotem wierzytelnościami.
W 2018 roku ukończył studia z zakresu wyceny nieruchomości i obecnie doradza klientom zajmującym się analizą, wyceną oraz obrotem na rynku nieruchomości.
Doświadczenie zawodowe w zakresie dochodzenia należności, zdobywał podczas pracy w departamentach prawnych wiodących firm, specjalizujących się w procesach windykacji prawno - procesowej. Posiada wieloletnie doświadczenie przy obsłudze roszczeń z umów kredytowych, pożyczkowych, sprzedaży oraz umów o działo, ze szczególnym naciskiem na umowy o roboty budowlane.
Współtworzył schematy obsługi spraw na etapie windykacji polubownej i sądowo-egzekucyjnej przy użyciu najnowszych narzędzi informatycznych, służących usprawnieniu procesów i zwiększeniu ich skuteczności.
Procedury opracowane na bazie wieloletniego doświadczenia w branży windykacyjnej, stosuje w swojej aktualnej pracy, systematycznie je udoskonalając w celu zapewnienia Klientom, pełnej satysfakcji z efektów w powierzonych mu sprawach.
Języki: polski, niemiecki
WYKSZTAŁCENIE:
2017-2018 Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy: studia podyplomowe „Wycena Nieruchomości”
2013-2016 Uniwersytet Wrocławski: studia prawnicze magisterskie w katedrze Prawa Cywilnego materialnego
2009-2012 Uniwersytet Wrocławski: studia magisterskie historia
Specjalizacja: Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją; Dokumentalistyka Konserwatorska
DOŚWIADCZENIE:
2016 – 2019 prawnik w Kancelarii Prawnej HONESTUM,
2015 – 2016 Inspektor w Departamencie Postępowania Sądowego i Egzekucyjnego w GETIN NOBLE BANK S.A.
2013 – 2015 Młodszy Specjalista ds. Postępowania Egzekucyjnego w Kancelarii Prawnej LEXUS sp.k.
Łukasz Koterba jest adwokatem w Warszawie. Od 2000 roku praktykuje jako prawnik w polsko-niemieckim obrocie prawnym. Obecnie intensywnie rozwija praktykę międzynarodowego prawa rodzinnego i spadkowego. Prowadzi transgraniczne sprawy rozwodowe i spory o podział majątku wspólnego, alimenty oraz kontakty z dziećmi. Posiada duże doświadczenie w egzekucji alimentów od dłużników za granicą. Występuje w sprawach dotyczących uprowadzenia dzieci. Prowadzenie praktyki rodzinnej ułatwia mu doświadczenie zdobyte w sprawach karnych oraz ochrony dóbr osobistych.
Łukasz odpowiada również za obszar transgranicznych spraw spadkowych. Ma wieloletnie doświadczenie w sprawach dotyczących nabycia, działu i opodatkowania spadku z elementem zagranicznym w szczególności w obrocie polsko – niemieckim.
Języki: polski, niemiecki.
WYKSZTAŁCENIE:
1994-1999 - Wydział Prawa Europa Universität Viadrina we Frankfurcie / Oder
1994 – 1999 - równoległe studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu im Adama Mickiewicza w Poznaniu
2000 - tytuł LL.M oraz LL.B. na Europa Universität Viadrina
2009 - 2012 - aplikacja adwokacka ORA Warszawa
od 2012 - praktyka adwokacka
DOŚWIADCZENIE:
Od 2000- 2003 - prawnik w kancelarii Dr. Bernd Rödl & Partner Kancelaria Prawnicza Sp. z o.o. w Warszawie.
2003 - 2005 - szef działu prawnego niemieckiej spółki deweloperskiej Viterra Development Polska Sp. z o.o. w Warszawie
2005 - 2010 - Ministerstwo Spraw Zagranicznych, wicekonsul, kierownik działu prawnego Konsulatu Generalnego RP w Hamburgu
Od 2012 - adwokat w Warszawie
Tomasz Jędrejko jest członkiem Warszawskiej Izby Adwokackiej – od 2010 roku wykonuje zawód adwokata. Od początku pracy zawodowej zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi prawa spółek oraz transakcjami M&A, a także bieżącym doradztwem prawnym i regulacyjny dla branży life sciences.
Doradzał przy licznych transakcjach dotyczących zarówno nabywania praw udziałowych dla podmiotów z branży jak również przy transakcjach dotyczących nabycia przedsiębiorstw lub praw do produktów leczniczych, wyrobów medycznych, suplementów diety i kosmetyków. Doświadczenie zawodowe obejmuje także przekształcenia spółek oraz przygotowywanie i negocjowanie umów handlowych.
Języki: polski, angielski
WYKSZTAŁCENIE:
2006-2010 - aplikacja adwokacka (Warszawska Izba Adwokacka)
2005 - Erasmus Universiteit (Rotterdam, Holandia): studia z zakresu międzynarodowego prawa handlowego i podatkowego
2001-2006 - Uniwersytet Warszawski: studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji
DOŚWIADCZENIE:
od 2018 - TJLEGAL.PL LIFE SCIENCES LAW – praktyka indywidulana (obsługa podmiotów z branży life sciences)
2010-2018 - NWS ADWOKACI – wspólnik
Tomasz Gwara, LL.M. jest członkiem Warszawskiej Izby Adwokackiej, absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Université d’Orléans oraz Columbia University School of Law.
W trackie swojej 15-letniej kariery zawodowej mec. Gwara zdobył bogate doświadczenie w wiodących międzynarodowych kancelariach w zakresie prawa bankowości i finansów, rynku kapitałowego, M&A oraz private equity.
Ponadto od ponad 6 lat specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, własności intelektualnej, IT oraz Internetu. Doradza klientom z branży internetowej, branży fintech oraz producentom oprogramowania. Zrealizował ponad 100 projektów wdrożeń procedur ochrony danych osobowych. Pełnił funkcję Inspektora Ochrony Danych dla międzynarodowych korporacji i dużych firm w branży finansowej, branży IT oraz BPO/Managed Services.
Twórca aplikacji webowej „Discretia App” wspomagającej zarządzanie procesami ochrony danych osobowych w biznesie.
Języki: polski, angielski, francuski
WYKSZTAŁCENIE:
od 2011 - WARSZAWSKA IZBA ADWOKACKA, ADWOKAT
2009 - COLUMBIA UNIVERSITY SCHOOL OF LAW LL.M. Corporate and Capital Markets Law, Harlan Fiske Stone Scholar Honors
2006 - UNIWERSYTET WARSZAWSKI, WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI Magister Prawa magna cum laude
2006 - UNIVERSITÉ D’ORLÉANS, FACULTÉ DE DROIT Master 1 Droit Privé
DOŚWIADCZENIE:
od 2013 - komplementariusz w Discretia Gwara Latkowski Sp. k.
2012-2013 - Senior Associate, Banking & Finance w WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.
2006-2010 - Associate, Banking & Finance w Gide Loyrette Nouel LLP
2005-2006 - Associate, Project Finance (Paryż) & Capital Markets (Warszawa) w Allen & Overy LLP, Paryż oraz Warszawa
Bożena Żmudzin jest dyrektorem biura oraz główną księgową. Karierę zawodową w dziedzinie finansów i rachunkowości rozpoczęła w 1996 r. w spółkach kapitałowych i osobowych działających na terenie Polski i Niemiec. Na przestrzeni kilkunastu lat zdobywała doświadczenie w firmach z branży budowlanej, handlowej i usługowej. Posiada duże doświadczenie w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej. Pracowała na różnych stanowiskach w dziale księgowości, a także zajmowała stanowiska w zarządach i radach nadzorczych spółek.
WYKSZTAŁCENIE:
od 2000 - licencja Ministerstwa Finansów na samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych
1999-2000 - Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Warszawie: studia podyplomowe – Rachunkowość Finansowa i Zarządcza
1979 – 1984 - SGGW w Warszawie – studia zakończone uzyskaniem tytułu magistra inżyniera
DOŚWIADCZENIE:
od 2019 - dyrektor biura RMS Mianowski Sawicki sp.k.
od 2019 - główna księgowa Milton Oaks Sp. z o.o.
2013-2018 - główna księgowa w Pracowni Konserwacji i Rewaloryzacji Obiektów Zabytkowych Renova Sp. z o.o.
2008 -2013 - główna księgowa w firmie Biala Airport Sp. z o.o.
2006-2013 - dyrektor finansowy Izokor Sp. z o.o.
2005-2007 - członek Rady Nadzorczej Precyzja Sp. z o.o.
2003-2004 - dyrektor ds. finansów - członek zarządu Drewno i Ogród Sp. z o.o.
2002 – 2003 - główna księgowa K.U.K. Internationale Logistic und Handels GmbH
1996-2006 - samodzielna księgowa, główna księgowa a następnie dyrektor ds. finansowych „Izokor-Instal” Sp. z o.o.
Zbigniew Świątkiewicz jest adwokatem. W obszarze jego zainteresowań jest prawo zobowiązań, prawo gospodarcze, prawo budowlane, a także prawo procesowe.
W roku 2016 r. ukończył prawo na akademii imienia Leona Koźmińskiego w Warszawie i otrzymał tytuł naukowy magistra. Od 2017 r. jest członkiem Warszawskiej Izby Adwokackiej.
Swoje doświadczenie zawodowe, zdobywał w naszej kancelarii od 2014 r., pomagając w sprawach związanych z realizacją inwestycji, takich jak budowa hotelu sieci Hilton w Warszawie, budowie autostrad, budowie stadionu piłkarskiego, budowie centr handlowych w Warszawie, Gdańsku i Pabianicach, budowie różnego rodzaju obiektów medycznych. Doradzał również generalnemu wykonawcy Inteligentnego Systemu Transportowego w sporze sądowym z Inwestorem, którym było miasto wojewódzkie. Ponadto, w zakresie jego kompetencji jest doradztwo firmom z branży IT.
Zbyszek posiada również wieloletnie doświadczenie przy tworzeniu umów z zakresu prawa cywilnego, ze szczególnym naciskiem na umowy o roboty budowlane, umowy zlecenie, umowy o dzieło, w tym umowy dla branży IT.
Biegle posługuje się językiem angielskim.
Języki: polski, angielski
WYKSZTAŁCENIE:
od 2017 - Warszawska Izba Adwokacka
2011-2016 - Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie: prawo – studia jednolite magisterskie
DOŚWIADCZENIE:
Od 2014 - RMS Mianowski Sawicki sp.k.
Patrycja Antoniak-Tęskna jest doktorem nauk prawnych, mediatorem i certyfikowanym coachem oraz autorką licznych publikacji naukowych, m. in. autorką Komentarza do ustawy o muzeach i współautorską Komentarza do ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (oba wydane przez Wolters Kluwer Polska i dostępne w systemie LEX). Przygotowuje rozprawę habilitacyjną z zakresu praw autorskich do dokumentacji projektowej.
Od ponad 12 lat wspiera inwestorów, pracownie architektoniczne i biura inżynierskie w przygotowaniu i realizacji inwestycji budowlanych, w tym dużych zamówień publicznych, w Warszawie i na terenie całego kraju. Specjalistka w zakresie prawa administracyjnego materialnego i procedury administracyjnej oraz umów o prace projektowe. Posiada duże doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz podmiotów prywatnych i publicznych.
Gdy nie pracuje jako prawnik i nie pisze, realizuje trzecią ze swoich zawodowych pasji, wspierając coachingowo osoby z branży budowlanej zastanawiające się nad zmianą pracy lub pragnące otworzyć albo rozwinąć własny biznes. Ma męża i córeczkę.
Języki: polski i angielski
WYKSZTAŁCENIE:
2017 - Akademia PwC - uzyskanie certyfikatu coacha (Business Coaching Diploma)
2015 Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej - uzyskanie tytułu Mediatora
2011 Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie - wpis na listę adwokatów
2010 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych
(Instytucjonalne formy współpracy transgranicznej w systemie prawnym UE)
2004-2007 Uniwersytet Warszawski - Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych
prawo, historia (magister prawa)
DOŚWIADCZENIE:
od maja 2010 - praktyka indywidualna
2007-2014 - Elżanowski, Cherka & Wąsowski Kancelaria Prawna Sp. k.
Ostatnie zajmowane stanowisko: Partner, Szef Praktyki Procesu Inwestycyjnego i Ochrony Środowiska i Praktyki Prawa Ochrony Dziedzictwa Narodowego
Norbert Sawicki jest niemieckim adwokatem (Rechtsanwalt). W kancelarii jest partnerem odpowiedzialnym za niemieckojęzycznych klientów i klientów z branży budowlanej. Od ponad 15 lat doradza firmom w prawie gospodarczym. Specjalizuje się w doradztwie przy: inwestycjach budowlanych, rozwiązywaniu sporów i claim-management zarówno dla inwestorów, architektów jak i wykonawców. Przez 5 lat wykładał prawo niemieckie na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Lingwistyki Stosowanej, Szkoła Prawa Niemieckiego).
Doradza również przy sporach i procesach gospodarczych. Przez kilka lat pełnił funkcję Dyrektora Działu Prawnego w jednej z największych firm budowlanych w Polsce – EIFFAGE Budownictwo Mitex S.A. Ze względu na swoje wykształcenie prawniczo-ekonomiczne pełnił funkcję Interim-Managera zarządu szwajcarskiego funduszu inwestycyjnego przy przejęciu zakładu produkcyjnego przez Produs Retail Technology sp. z o.o. oraz przygotowywał inwestycję green field w Specjalnej Strefie Ekonomicznej a także przeniesienie części produkcji zakładu niemieckiego do Polski. Doradza polskim podmiotom gospodarczym przy wejściu na rynek niemiecki.
Języki: polski, niemiecki, angielski
WYKSZTAŁCENIE:
Od 2016 - University of Oxford, Certificate of Higher Education (history) – studies
2006-2007 - Szkoła Główna Handlowa: podyplomowe studia Wycena spółek handlowych
2001-2002 - Ruhr-Universität Bochum (Niemcy): dodatkowe studia Business English Studies
1999-2001 - Universität Bonn (Niemcy): studia prawnicze zakończone zdaniem pierwszego egzaminu państwowego
1998-1999 - Universität Wien (Austria): stypendium w ramach wymiany studentów zagranicznych
1995-1998 - Universität Bayreuth (Niemcy): studia prawnicze z dodatkowym programem ekonomii dla prawników
DOŚWIADCZENIE:
Od 2009 - wspólnik w RMS Mianowski Sawicki spółka komandytowa
Od 2005 - Doradca, a od 2006 r. Dyrektor Działu Prawnego EIFFAGE Budownictwo Mitex S.A. (EIFFAGE Group)
2005 - Członek zarządu Produs Retail Technology sp. z o.o. w Koszalinie oraz Doradca w Siegel GmbH & Co. KG
2004 - Prawnik w firmie Beiten Burkhardt K. Rastawicki sp. k.
Jakub Mianowski jest adwokatem i od 10 lat wspólnikiem w kancelarii adwokackiej RMS Mianowski Sawicki sp.k. Współpracuje od 2004 roku z firmami z branży budowlanej, głównie z podmiotami z udziałem kapitału francuskiego, hiszpańskiego oraz portugalskiego. Dzięki możliwości uczestniczenia we wszystkich etapach procesu budowlanego u boku doświadczonych wykonawców budowlanych, inwestorów oraz architektów posiada dużą wiedzę z zakresu prawa budowlanego oraz gospodarczego. Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych przed sądami wszystkich instancji. Reprezentował zarówno inwestorów, jak również wykonawców, w największych sporach sądowych w Polsce.
Pracował przy realizacji takich inwestycji jak budowa i przebudowa hoteli z grupy Accord oraz Hilton w Warszawie, budowie dróg krajowych i autostrad, budowie obwodnic miast Hrebenne i Grudziądz, budowie stadionów w Warszawie, Wrocławiu oraz Białymstoku, budowie centr handlowych w Warszawie, Wrocławiu, Pabianicach i Katowicach. Doradzał podmiotom polskim, prowadzącym działalność na terenie Francji.
Języki: polski, angielski, francuski
WYKSZTAŁCENIE:
Od 2007 - Warszawska Izba Adwokacka
2017-2018 - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: podyplomowe studia podatkowe
2005-2008 - Université de Poitiers (Francja): studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji
2002-2007 - Uniwersytet Warszawski: studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji
DOŚWIADCZENIE:
od 2009 - wspólnik w RMS Mianowski Sawicki sp.k.
2007-2009 - dyrektor działu prawnego TEODORO GOMES ALHO S.A. w Polsce
2005-2007 - prawnik w dziale prawnym EIFFAGE Budownictwo Mitex S.A.
Konrad Molenda jest prawnikiem i specjalizuje się w prawie zobowiązań, ze szczególnym naciskiem na sprawy związane z dochodzeniem, wyceną i obrotem wierzytelnościami.
W 2018 roku ukończył studia z zakresu wyceny nieruchomości i obecnie doradza klientom zajmującym się analizą, wyceną oraz obrotem na rynku nieruchomości.
Doświadczenie zawodowe w zakresie dochodzenia należności, zdobywał podczas pracy w departamentach prawnych wiodących firm, specjalizujących się w procesach windykacji prawno - procesowej. Posiada wieloletnie doświadczenie przy obsłudze roszczeń z umów kredytowych, pożyczkowych, sprzedaży oraz umów o działo, ze szczególnym naciskiem na umowy o roboty budowlane.
Współtworzył schematy obsługi spraw na etapie windykacji polubownej i sądowo-egzekucyjnej przy użyciu najnowszych narzędzi informatycznych, służących usprawnieniu procesów i zwiększeniu ich skuteczności.
Procedury opracowane na bazie wieloletniego doświadczenia w branży windykacyjnej, stosuje w swojej aktualnej pracy, systematycznie je udoskonalając w celu zapewnienia Klientom, pełnej satysfakcji z efektów w powierzonych mu sprawach.
Języki: polski, niemiecki
WYKSZTAŁCENIE:
2017-2018 Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy: studia podyplomowe „Wycena Nieruchomości”
2013-2016 Uniwersytet Wrocławski: studia prawnicze magisterskie w katedrze Prawa Cywilnego materialnego
2009-2012 Uniwersytet Wrocławski: studia magisterskie historia
Specjalizacja: Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją; Dokumentalistyka Konserwatorska
DOŚWIADCZENIE:
2016 – 2019 prawnik w Kancelarii Prawnej HONESTUM,
2015 – 2016 Inspektor w Departamencie Postępowania Sądowego i Egzekucyjnego w GETIN NOBLE BANK S.A.
2013 – 2015 Młodszy Specjalista ds. Postępowania Egzekucyjnego w Kancelarii Prawnej LEXUS sp.k.
Łukasz Koterba jest adwokatem w Warszawie. Od 2000 roku praktykuje jako prawnik w polsko-niemieckim obrocie prawnym. Obecnie intensywnie rozwija praktykę międzynarodowego prawa rodzinnego i spadkowego. Prowadzi transgraniczne sprawy rozwodowe i spory o podział majątku wspólnego, alimenty oraz kontakty z dziećmi. Posiada duże doświadczenie w egzekucji alimentów od dłużników za granicą. Występuje w sprawach dotyczących uprowadzenia dzieci. Prowadzenie praktyki rodzinnej ułatwia mu doświadczenie zdobyte w sprawach karnych oraz ochrony dóbr osobistych.
Łukasz odpowiada również za obszar transgranicznych spraw spadkowych. Ma wieloletnie doświadczenie w sprawach dotyczących nabycia, działu i opodatkowania spadku z elementem zagranicznym w szczególności w obrocie polsko – niemieckim.
Języki: polski, niemiecki.
WYKSZTAŁCENIE:
1994-1999 - Wydział Prawa Europa Universität Viadrina we Frankfurcie / Oder
1994 – 1999 - równoległe studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu im Adama Mickiewicza w Poznaniu
2000 - tytuł LL.M oraz LL.B. na Europa Universität Viadrina
2009 - 2012 - aplikacja adwokacka ORA Warszawa
od 2012 - praktyka adwokacka
DOŚWIADCZENIE:
Od 2000- 2003 - prawnik w kancelarii Dr. Bernd Rödl & Partner Kancelaria Prawnicza Sp. z o.o. w Warszawie.
2003 - 2005 - szef działu prawnego niemieckiej spółki deweloperskiej Viterra Development Polska Sp. z o.o. w Warszawie
2005 - 2010 - Ministerstwo Spraw Zagranicznych, wicekonsul, kierownik działu prawnego Konsulatu Generalnego RP w Hamburgu
Od 2012 - adwokat w Warszawie
Tomasz Jędrejko jest członkiem Warszawskiej Izby Adwokackiej – od 2010 roku wykonuje zawód adwokata. Od początku pracy zawodowej zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi prawa spółek oraz transakcjami M&A, a także bieżącym doradztwem prawnym i regulacyjny dla branży life sciences.
Doradzał przy licznych transakcjach dotyczących zarówno nabywania praw udziałowych dla podmiotów z branży jak również przy transakcjach dotyczących nabycia przedsiębiorstw lub praw do produktów leczniczych, wyrobów medycznych, suplementów diety i kosmetyków. Doświadczenie zawodowe obejmuje także przekształcenia spółek oraz przygotowywanie i negocjowanie umów handlowych.
Języki: polski, angielski
WYKSZTAŁCENIE:
2006-2010 - aplikacja adwokacka (Warszawska Izba Adwokacka)
2005 - Erasmus Universiteit (Rotterdam, Holandia): studia z zakresu międzynarodowego prawa handlowego i podatkowego
2001-2006 - Uniwersytet Warszawski: studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji
DOŚWIADCZENIE:
od 2018 - TJLEGAL.PL LIFE SCIENCES LAW – praktyka indywidulana (obsługa podmiotów z branży life sciences)
2010-2018 - NWS ADWOKACI – wspólnik
Tomasz Gwara, LL.M. jest członkiem Warszawskiej Izby Adwokackiej, absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Université d’Orléans oraz Columbia University School of Law.
W trackie swojej 15-letniej kariery zawodowej mec. Gwara zdobył bogate doświadczenie w wiodących międzynarodowych kancelariach w zakresie prawa bankowości i finansów, rynku kapitałowego, M&A oraz private equity.
Ponadto od ponad 6 lat specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, własności intelektualnej, IT oraz Internetu. Doradza klientom z branży internetowej, branży fintech oraz producentom oprogramowania. Zrealizował ponad 100 projektów wdrożeń procedur ochrony danych osobowych. Pełnił funkcję Inspektora Ochrony Danych dla międzynarodowych korporacji i dużych firm w branży finansowej, branży IT oraz BPO/Managed Services.
Twórca aplikacji webowej „Discretia App” wspomagającej zarządzanie procesami ochrony danych osobowych w biznesie.
Języki: polski, angielski, francuski
WYKSZTAŁCENIE:
od 2011 - WARSZAWSKA IZBA ADWOKACKA, ADWOKAT
2009 - COLUMBIA UNIVERSITY SCHOOL OF LAW LL.M. Corporate and Capital Markets Law, Harlan Fiske Stone Scholar Honors
2006 - UNIWERSYTET WARSZAWSKI, WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI Magister Prawa magna cum laude
2006 - UNIVERSITÉ D’ORLÉANS, FACULTÉ DE DROIT Master 1 Droit Privé
DOŚWIADCZENIE:
od 2013 - komplementariusz w Discretia Gwara Latkowski Sp. k.
2012-2013 - Senior Associate, Banking & Finance w WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.
2006-2010 - Associate, Banking & Finance w Gide Loyrette Nouel LLP
2005-2006 - Associate, Project Finance (Paryż) & Capital Markets (Warszawa) w Allen & Overy LLP, Paryż oraz Warszawa
Bożena Żmudzin jest dyrektorem biura oraz główną księgową. Karierę zawodową w dziedzinie finansów i rachunkowości rozpoczęła w 1996 r. w spółkach kapitałowych i osobowych działających na terenie Polski i Niemiec. Na przestrzeni kilkunastu lat zdobywała doświadczenie w firmach z branży budowlanej, handlowej i usługowej. Posiada duże doświadczenie w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej. Pracowała na różnych stanowiskach w dziale księgowości, a także zajmowała stanowiska w zarządach i radach nadzorczych spółek.
WYKSZTAŁCENIE:
od 2000 - licencja Ministerstwa Finansów na samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych
1999-2000 - Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Warszawie: studia podyplomowe – Rachunkowość Finansowa i Zarządcza
1979 – 1984 - SGGW w Warszawie – studia zakończone uzyskaniem tytułu magistra inżyniera
DOŚWIADCZENIE:
od 2019 - dyrektor biura RMS Mianowski Sawicki sp.k.
od 2019 - główna księgowa Milton Oaks Sp. z o.o.
2013-2018 - główna księgowa w Pracowni Konserwacji i Rewaloryzacji Obiektów Zabytkowych Renova Sp. z o.o.
2008 -2013 - główna księgowa w firmie Biala Airport Sp. z o.o.
2006-2013 - dyrektor finansowy Izokor Sp. z o.o.
2005-2007 - członek Rady Nadzorczej Precyzja Sp. z o.o.
2003-2004 - dyrektor ds. finansów - członek zarządu Drewno i Ogród Sp. z o.o.
2002 – 2003 - główna księgowa K.U.K. Internationale Logistic und Handels GmbH
1996-2006 - samodzielna księgowa, główna księgowa a następnie dyrektor ds. finansowych „Izokor-Instal” Sp. z o.o.
Zbigniew Świątkiewicz jest adwokatem. W obszarze jego zainteresowań jest prawo zobowiązań, prawo gospodarcze, prawo budowlane, a także prawo procesowe.
W roku 2016 r. ukończył prawo na akademii imienia Leona Koźmińskiego w Warszawie i otrzymał tytuł naukowy magistra. Od 2017 r. jest członkiem Warszawskiej Izby Adwokackiej.
Swoje doświadczenie zawodowe, zdobywał w naszej kancelarii od 2014 r., pomagając w sprawach związanych z realizacją inwestycji, takich jak budowa hotelu sieci Hilton w Warszawie, budowie autostrad, budowie stadionu piłkarskiego, budowie centr handlowych w Warszawie, Gdańsku i Pabianicach, budowie różnego rodzaju obiektów medycznych. Doradzał również generalnemu wykonawcy Inteligentnego Systemu Transportowego w sporze sądowym z Inwestorem, którym było miasto wojewódzkie. Ponadto, w zakresie jego kompetencji jest doradztwo firmom z branży IT.
Zbyszek posiada również wieloletnie doświadczenie przy tworzeniu umów z zakresu prawa cywilnego, ze szczególnym naciskiem na umowy o roboty budowlane, umowy zlecenie, umowy o dzieło, w tym umowy dla branży IT.
Biegle posługuje się językiem angielskim.
Języki: polski, angielski
WYKSZTAŁCENIE:
od 2017 - Warszawska Izba Adwokacka
2011-2016 - Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie: prawo – studia jednolite magisterskie
DOŚWIADCZENIE:
Od 2014 - RMS Mianowski Sawicki sp.k.
Patrycja Antoniak-Tęskna jest doktorem nauk prawnych, mediatorem i certyfikowanym coachem oraz autorką licznych publikacji naukowych, m. in. autorką Komentarza do ustawy o muzeach i współautorską Komentarza do ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (oba wydane przez Wolters Kluwer Polska i dostępne w systemie LEX). Przygotowuje rozprawę habilitacyjną z zakresu praw autorskich do dokumentacji projektowej.
Od ponad 12 lat wspiera inwestorów, pracownie architektoniczne i biura inżynierskie w przygotowaniu i realizacji inwestycji budowlanych, w tym dużych zamówień publicznych, w Warszawie i na terenie całego kraju. Specjalistka w zakresie prawa administracyjnego materialnego i procedury administracyjnej oraz umów o prace projektowe. Posiada duże doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz podmiotów prywatnych i publicznych.
Gdy nie pracuje jako prawnik i nie pisze, realizuje trzecią ze swoich zawodowych pasji, wspierając coachingowo osoby z branży budowlanej zastanawiające się nad zmianą pracy lub pragnące otworzyć albo rozwinąć własny biznes. Ma męża i córeczkę.
Języki: polski i angielski
WYKSZTAŁCENIE:
2017 - Akademia PwC - uzyskanie certyfikatu coacha (Business Coaching Diploma)
2015 Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej - uzyskanie tytułu Mediatora
2011 Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie - wpis na listę adwokatów
2010 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych
(Instytucjonalne formy współpracy transgranicznej w systemie prawnym UE)
2004-2007 Uniwersytet Warszawski - Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych
prawo, historia (magister prawa)
DOŚWIADCZENIE:
od maja 2010 - praktyka indywidualna
2007-2014 - Elżanowski, Cherka & Wąsowski Kancelaria Prawna Sp. k.
Ostatnie zajmowane stanowisko: Partner, Szef Praktyki Procesu Inwestycyjnego i Ochrony Środowiska i Praktyki Prawa Ochrony Dziedzictwa Narodowego