Ulga badawczo – rozwojowa w Polsce cz.2
W poprzednim wpisie zamieściliśmy informacje o tym czym jest i kto może skorzystać z ulgi B+R, a także podstawowe informacje w zakresie definiowania działalności badawczo-rozwojowej. W niniejszym wpisie skupimy się natomiast na krokach koniecznych do podjęcia celem skorzystania z ulgi oraz niezbędnej dokumentacji.
Jak skorzystać z ulgi B+R?
Zgodnie z poprzednim wpisem w pierwszej kolejności konieczna jest analiza i określenie czy działalność wykonywana przez przedsiębiorcę zalicza się do działalności badawczo-rozwojowej.
Następnie należy odpowiednio zidentyfikować koszty kwalifikowane oraz ująć je w sposób pozwalający na odpowiednie rozliczenie ulgi wraz ze wskazaniem i przygotowaniem kompleksowej dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością badawczo-rozwojową.
Zwieńczeniem procesu jest przygotowanie raportu z całości działalności badawczo-rozwojowej u przedsiębiorcy celem odpowiedniego przygotowania się na czynności sprawdzające i kontrole organów.
Dokumentacja działalności B+R
W zakresie skorzystania z ulgi B+R dokumentacja działalności badawczo-rozwojowej pełni bardzo istotną rolę. Ważnym jest, aby podczas całego procesu zadbać o odpowiednie dokumenty opisujące projekty rozwijane w ramach działalności B+R u przedsiębiorcy ze szczególnym uwzględnieniem dokumentów zawierających: opis prac i produktów prowadzonych lub powstałych w ramach projektu, wskazanie celu rozwoju projektu, wykazanie spełnienia kryteriów pozwalających na skorzystanie z ulgi, wskazanie kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z projektem, harmonogramy działań.
Zespół kancelarii wraz z naszymi partnerami posiada niezbędną do skorzystania z ulgi B+R wiedzę w zakresie prawnym i podatkowym w połączeniu z doświadczeniem praktycznym. Kompleksowo zajmujemy się wsparciem przedsiębiorców w zakresie skorzystania z ulgi badawczo-rozwojowej i odpowiadamy na wszelkie pytania związane z rozliczeniem ulgi – zapraszamy do kontaktu!